معرفی / اهم وظایف و فعالیت های واحد اطلاعات
نام و نام خانوادگی مسئول واحد : فاطمه قلی زاده گزور
وظایف متصدی پذیرش
- بررسی مدارک شناسایی بیماران در زمان پذیرش
- پذیرش بیماران (بستری، سرپایی، اورژانس و تحت نظر)
- تشکیل پرونده به همراه ثبت دقیق آدرس و مشخصات بیمار مطابق با مدارک معتبر طبق مقررات
- تنظیم کارت اندکس الفبایی برحسب نام و نام خانوادگی بیماران به منظور شناسایی بصورت الکترونیکی
- ثبت مشخصات بیماران در دفتر پذیرش هنگام پذیرش
- ثبت مشخصات هویتی و آدرس بیمار یا همراه بیمار
- اخذ رضایت نامه های لازم در پشت برگ پذیرش طبق قوانین و مقررات
- ثبت اطلاعات بیمار و شماره دهی پرونده از طریق کامپیوتر و ثبت اطلاعات در کامپیوتر
- ارسال پرونده بیمار به بخش پس از اطمینان از آمادگی پرسنل بخش برای پذیرش بیمار
- اطلاع به مسئولین بیمارستان، حراست، نیروی انتظامی و مددکاری در مواردی که طبق مقررات مشخص شده است.
- تهیه آمار بیماران بستری 12 شب و 7 صبح
- دسته بندی کلیه بیمه ها(اجتماعی، خدمات درمانی و سایر موارد) و درج در دفتر بیمه و تحویل به منشی بخش ها
- شناسایی بیماران فاقد مدرک و گزارش اسامی آن ها به واحد های مدارک پزشکی، مددکاری، دفتر پرستاری و حراست
- بررسی کد ملی والدین نوزادان بخش های امید، آرزو، بهار و نوزادان در بخش سزارین
- ثبت کامل مشخصات نوزادان متولد شده در سیستم HIS (فیلد F1)
- تایید هویت بیماران از طریق مطابقت با عکس شناسنامه و کارت ملی
- تکمیل فیلدهای F1 پذیرش برای کلیه بیماران آزمایشگاه، IVF، واحد ترخیص و داروخانه از طریق تماس تلفنی
- اخذ استحقاق بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی، ارتش و سایر بیمه ها در سیستم مربوطه
- راهنمایی اتباع خارجی جهت اخذ گواهی زوجیت و در صورت نیاز ارائه استشهاد محلی برای این بیماران(اخذ مدارک شناسایی معتبر)
- پذیرش بیماران IVF از طریق تکمیل پرونده و تایید زوجیت
- ثبت بیمه های بیمارانی که بعد از پذیرش بیمه ارائه داده اند و اطلاع رسانی به داروخانه
- پاسخ به تلفن ها، دریافت و رساندن پیام ها به کارکنان و بیماران در زمینه پذیرش بیمار
- پاسخگویی به سوالات بیماران، خانواده و همراهان در امور پذیرش
وظایف متصدی اطلاعات
- تنظیم پرونده خام برای بیماران IVF ، نوزادان، مادران و ژنیکولوژی
- جوابگویی تلفنی و حضوری همراهان در خصوص ملاقات، ارائه توضیحات کافی در مورد وضعیت بیماران و ترخیص بیمار
- تحویل گرفتن وسایل بیماران بستری( اقلام خوراکی، موبایل و سایر موارد مجاز) و یادداشت در دفتر و تحویل به خدمات بخش های مورد نظر
- انجام امور ترخیص بیماران و بررسی پرونده از نظر صحت مدارک بیمار و همسر( در صورت نیاز راهنمایی بیماران برای ارائه صورت جلسه و بررسی مطابقت بیماران و درج در دفتر ترخیص و تحویل به واحد ترخیص)
- پاسخگویی به سوالات بیماران، خانواده و همراهان در امور پذیرش و ترخیص
- اختصاص اتاق خصوصی به بیماران و همراهان با توجه به شرایط بیمار
- تعیین وقت ملاقات برای بخش های نوزادان، زایمان و در صورت نیاز بخش های دیگر از طریق هماهنگی با دفتر پرستاری
- پیج بیماران و همراهان در صورت درخواست اورژانس یا سایر بخش ها
- چک کردن کدپستی بیماران بستری