نوبت دهی اینترنتی درمانگاه

  معرفی / اهم وظایف و فعالیت های واحد بهبود کیفیت

نام و نام خانوادگی مسئول واحد : ندا محالی  

 

 1- وظیفه اصلی واحد بهبود کیفیت کمک به کلیه بخش ها و واحدها جهت استقرار استانداردهای اعتباربخشی با همکاری مسئولین مربوطه و نیز آموزش پرسنل به صورت آبشاری می باشد.

2- با توجه به اهمیت اجرای استانداردهای اعتباربخشی در بیمارستان ها،این واحد مسئولیت بررسی و ممیزی سنجه ها و کمک به استقرار آنها با همکاری مسئولین بخش ها و واحدها را بر عهده دارد.

3- همکاری در تدوین و بازنگری و پایش برنامه استراتژیک ، تدوین برنامه های عملیاتی مربوطه و نیز پایش فرایندها از طریق شاخص های SMART و اجرای برنامه های بهبود کیفیت و اقدامات اصلاحی نیز از اصلی ترین وظایف این واحد می باشد.

4- تدوین شناسنامه شاخص ها و پایش شاخص های عملکردی و فرایندی و نظارت بر اجرای اقدامات اصلاحی مرتبط، سنجش رضایتمندی بیماران بستری ، سرپایی ، همراهان و نیز رضایتمندی پرسنل از دیگر وظایف این واحد می باشد.

5- مدیریت برگزاری کمیته ها بر اساس آئین نامه و تقویم زمان بندی و پایش و پیگیری مصوبات آنها نیز در حیطه ی وظایف این واحد می باشد.

6- مشارکت در تدوین خط مشی ها و روش های اجرایی و دستورالعمل ها و اطلاع رسانی آنها و همچنین مشارکت در استقرار سنجه های ایمنی بیمار و نیز نظارت بر آموزش بیماران و کارکنان نیز از اهمیت ویژه ای در این واحد برخوردار است.

7-کنترل مستندات بیمارستان و تهیه و تدوین فرم ها و چک لیست ها ، مشارکت در تدوین و بازنگری فرایندها نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

همچنین پیگیری و پایش فرآیند رسیدگی به شکایات و استانداردهای اعتبار بخشی حقوق گیرندگان خدمت پیگیری و پایش فرایند رسیدگی به شکایات نیز با همکاری مسئول رسیدگی به شکایات در این واحد به صورت مستمر اجرا می گردد.

Template settings