نوبت دهی اینترنتی درمانگاه

معرفی / اهم وظایف و فعالیت های واحد درآمد ، اموال و رسیدگی

 

  •   ثبت ، نظارت وپیگیری بر تهیه وتنظیم اسناد وصورتحساب های ارسالی به موسسات طرف قرار داد
  •  ثبت ، نظارت وپیگیری مستمر بر وصول مطالبات واحدهای تابعه از موسسات طرف قرارداد
  •  ثبت ، نظارت وپیگیری مستمر بر رفع مشکلات کسورات واحدهای تابعه از موسسات طرف قرارداد
  • ثبت ، نظارت وپیگیری مستمر بر وصول مطالبات اسناد ارسالی به معاونت سلامت از طریف ردیفهای متمرکز وزارتی
  • جمع آوری درآمدهای وصولی وانتقال آن به حساب درآمد خزانه
  • درخواست وجه درآمدهای ارسال شده به خزانه وانتقال آن به حساب پرداخت قابل برداشت درآمدهای اختصاصی دانشگاه
  • جمع آوری درآمدهای وصولی خانه های سازمانی وابلاغ آن به مدیریت بودجه
  •  جمع آوری درامدهای وصولی خانه های سازمانی وانتقال آن به حساب خانه های سازمانی خزانه
  • درخواست وجه درآمد خانه های سازمانی وانتقال آن به حساب پرداخت برداشت خانه های سازمانی
  • ثبت وکنترل ماهیانه وضعیت جذب درآمدهای اختصاصی با توجه به اعتبارات مصوب در برنامه های پیشنهادی وتهیه گزارش آماری تحلیلی
  • درخواست افتتاح حساب درآمدی غیر قابل برداشت جهت ستاد دانشگاه وکلیه واحدهای تابعه درآمدزا براساس ماهیت فعالیت مرکز درآمد (درمانی،دارویی،بهداشتی ،آموزشی)
  • هماهنگی وتدوین برنامه های زمانبندی با خزانه جهت انتقال درآمدهای دانشگاه به حساب های درآمدی خزانه در دوره های معین
  • نظارت و کنترل بر صورتحسابهای بانکی درآمدی حساب های ستاد دانشگاه
  • نظارت وکنترل بر صورتحسابهای بانکی درآمدی واحدهای تابعه
  • برآورد وپیشنهاد چاپ قبوض درمانی ونظارت بر چاپ قبوض وتوزیع آن
  • هماهنگی وپیگیری با مقامات دانشگاه در خصوص جایگزین نمودن نرم افزار پذیرش صندوق در مراکز بهداشتی ، درمانی وحذف فروش قبوض درمانی
  • نظارت وکنترل صندوق های مراکز بهداشتی ،درمانی (فروش قبوض درمانی – نرم افزار صندوق)
  • نظارت وکنترل صندوق های مراکز درمانی (بیمارستانی)
  • نظارت وکنترل صندوق های مراکز درآمدی در سطح واحدهای تابعه (مدیریت ها، معاونت ها ، دانشکده ها و...)
  • نظارت وکنترل بر عملکرد درآمدی شعبه یا باجه های بانکی در بیمارستانها که مسئولیت مستقیم دریافت وجه از بیماران را دارند
  • انتقال وجوه بانکی جمع آوری شده درآمدی در بیمارستان به حساب های درآمدی دانشگاه در دوره های زمانی معین   
  • هماهنگی وتعامل با بانک ها جهت استقرار شعبه یا باجه در بیمارستان به منظور دریافت وجه از بیماران به صورت مستقیم   دریافت وجه نقد ،دریافت از طریق کارت خوان)
  • هماهنگی ، تعامل وشرکت در کلیه جلسات درآمدی وپیشنهاد تشکیل کمیته وساب کمیته های مورد نیاز جهت تحقق اهداف درآمدی دانشگاه
  • بررسی ونظارت بر انعقاد قراردادی اماکن استیجاری ووصول وواریز آن به حساب درامدهای اختصاص دانشگاه
  • تهیه چک لیست های نظارتی جهت پایش واحدهای تابعه وابلاغ ان به واحدها برای اجرای آن در دوره های معین زمانی واستفاده از آن در بازدیدها
  • بهره گیری ،هماهنگی و استفاده از تجربیات کارشناسان امور درمانی ومدارک پزشکی در جهت تهیه وتنظیم بهینه اسناد ودفاع از حقوق درآمدهای واحدهای تابعه در جلوگیری از کسورات توسط سازمانهای بیمه ای طرف قرارداد
  • تهیه وتنظیم انواع گزارشات درآمدی مورد نیاز مقامات دانشگاه ، وزارت وسایر نهدهای نظارتی
  • ارتباط مستمر ونزدیک با کارشناسان بیمه ها خصوصاً کارشناسان بیمه تامین اجتماعی ، خدمات درمانی ، نیروهای مسلح و کمیته امداد در خصوص وضعیت اسناد وصورتحسابهای پزشکی
  • پیگیری جهت وصول مطالبات طرح بیمه روستایی وواریز آن به حساب درآمد اختصاصی.آموزش مسوولین درآمد واحدها در خصوص مسائل وموضوعات درآمدی در دوره های زمانی معین
  • آموزش مسوولین درآمد واحدها وروسای مالی جهت اجرای دقیق نرم افزار جامع ثبت درآمد های دانشگاه(پویا سامانه)
  • نظارت دقیق وروزانه جهت ثبت درآمدها در نرم افزار جامع ثبت درآمدهای دانشگاه وابلاغ آن به مدیریت بودجه در قالب برنامه های مصوب درآمدی
  • هماهنگی وتعامل با کارشناسان حسابداری تعهدی دانشگاه در جهت آموزش واجرای آن
  • کنترل ونظارت ثبت درآمدی واحدهای تابعه در برنامه حسابداری تعهدی
  • ثبت رویدادهای درآمدی حسابداری خاص واحد درآمد دانشگاه وتهیه گزارش های مورد نیاز آن
  • نظارت وپیگیری بر ارسال ووصول درآمدهای واریزی به حسابهای خزانه داری کل از قبیل کارت های بهداشتی تندرستی ، آزمایشات مواد غذایی ، صدور پروانه های پزشکی ، صدور پروانه مطب وکارخانجات داروسازی ، معاینات شورایعالی پزشکی ونظام وظیفه و ....
  • نظارت بر اجرای دقیق ( موارد درآمدی طرح نظام نوین اداره بیمارستان ها)
  • بررسی عملکرد و روند وصولی ها و مقایسه آنها با پیش بینی های انجام شده وتهیه گزارش های تحلیلی لازم
  • تجزیه و تحلیل آمار میزان درآمد ناشی از فروش خدمات و مقایسه آن با میانگین درآمد دانشگاه و تهیه گزارش تحلیلی
  •  جمع آوری درآمدهای وصولی از طریق سیستم بانکی وانتقال آن به حسابهای درآمدی دانشگاه وابلاغ آن به مدیریت بودجه در قالب برنامه های مصوب درآمدی
  • کنترل ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی از قبیل قراردادها ،آیین نامه ها ، مصوبات ، دستورالعمل ها، مجوزها، بخشنامه ها و ... جهت انجام وظایف مرتبط
  • رسیدگی به اسناد بر اساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و ضوابط ابلاغی
  • نظارت و رسیدگی بر تنظیم اسناد مطابق با قوانین و مقررات
  • سندرسی و کنترل نهایی مدارک و مستندات اسناد  نسبت به رعایت آئین نامه ها و محل هزینه کرد و تفاهم نامه های مبادله و ....
  • کنترل و نظارت  بر اسناد واخواهی دار پس از رفع واخواهی توسط واحدهای مربوطه
  • بررسی شناخت و ارزیابی ساختار کنترل داخلی و ارائه گزارش های لازم جهت رفع نقاط ضعف ساختارهای فوق
  • نظارت و بررسی بر نحوه صحیح انجام قوانین مالی و معاملاتی
  • شرکت در جلسات رسیدگی جهت وحدت رویه در رسیدگی به اسناد و به روزرسانی قوانین
  • ارتباط مستمر با رییس امور مالی و کارشناسان ستادی جهت اجرای صحیح و به موقع ضوابط ابلاغی
  • کنترل و نظارت بر اجرای  بخشنامه های جدید مالی و معاملاتی
  • انجام سایر وظایف محوله از طرف مافوق
  • اموال:
  •  کنترل قبض انبار و حواله های صادره بصورت سریال و مطابقت با مشخصات اموال مربوطه

  • رسیدگی به وضعیت انبارهای اسقاط و مازاد مربوط به اموال تحت ابواب جمعی

  • شناسایی اموال فرسوده و غیرقابل استفاده و خارج نمودن آنها از فهرست اموال واحد

  • رسیدگی به وضعیت صورتحسابها و بررسی و تطبیق آنها با آیین نامه های اموال

  • تهیه ریز اموال مورد مزایده و اخذ مجوز از مسئولین ذی ربط جهت برگزاری مورد مزایده

  • بایگانی اسناد و مدارک مربوط به قبوض و حواله های انبار و اسناد انتقال و تطبیق با صورتحسابهای مربوطه

  • تنظیم و ارسال سیاهه های اموالی به مدیریت امور مالی جهت اقدام لازم

  • الصاق برچسب مناسب بر روی اموال و درج شماره و مشخصات آن در فرمهای اموال واحدها

  • کنترل اموال موجود و نگهداری حساب آنها با مشخصات کامل

  • جمع آوری اموال مازاد و اسقاط در انبار مربوطه

  • صدور خروج و تهیه اسناد انتقالی برای اموال تحت ابواب جمعی

  • انجام نظارت لازم در جابجایی کالاها و اموال غیرمصرفی در واحد ذی ربط

  • شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقا معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آنها در انجام وظایف محوله

     

  • دریافت مجوزهای لازم جهت فروش اموال پزشکی و غیرپزشکی اسقاط و مکاتبات لازم

  • انجام سایر امور مربوطه طبق دستور مافوق مطابق مقررات.

Template settings